Рекламна поліграфія. Що таке Pantone, CMYK та RGB

Дизайн та поліграфія

Для того, щоб правильно зробити замовлення на друк поліграфічної продукції, потрібно розуміти, чого від тебе хочуть дизайнери або менеджери друкарні, коли вимовляють такі незрозумілі слова, як Pantone, CMYK та RGB. Всі ці поняття означають певний колір або його відтінок, тому щоб отримати саме те, що потрібно, слід розуміти ці назви.

CMYK

Це базові кольори поліграфії, суміш яких дає решту кольорів палітри. Напевно, вам доводилося чути від дизайнерів загадкові слова Magenta, Yellow, Cyan. Це не чаклунство – це назви кольорів «пурпурний», «жовтий» і «блакитний». Якщо до них додати ще й чорний, то різноманітні суміші цих кольорів між собою якраз і будуть тією гамою кольорів, яку здатне розрізняти людське око.

За першими літерами цих кольорів і названо колірну модель СМYК. Остання літера «К» у назві має не зовсім з'ясоване походження. Але більшість схиляється до думки, що це перша буква слова «Kontur» – контур, який зазвичай робиться чорним.

RGB

Це колірна модель, яка також створена за першими літерами назв кольорів Red – червоний, Green – зелений, Blue – синій. Для того, щоб вивести колір на екран комп'ютера, телевізора або іншого електронного пристрою, дизайнери поліграфісти користуються цими кольорами. На екрані або моніторі ми бачимо пікселі – крихітні двовимірні елементи матриці, які формують зображення. Вони виглядають точками, що світяться, які людське око сприймає загалом як певний колір.

Pantone, або Пантон

Це певний колір, створений за допомогою суміші кількох кольорів і має власний номер за класифікацією Pantone Matching System. Назвавши номер пантона, ви можете бути впевнені на 100%, що отримаєте те, що замовили, тому що в усьому світі визнано класифікацію кольорів інституту Pantone. І неважливо, де ви знаходитесь – в Києві, Чикаго або в Бангкоку – номер кольору та його поліграфічне відтворення буде скрізь однаковим.

Для кожного кольору пантона вказано, яке відсоткове співвідношення базових кольорів CMYK слід взяти, щоб отримати саме цей колір або відтінок.

Вибрати потрібний пантон можна за каталогом, який обов'язково є у кожній друкарні. Тому, коли ви як замовник пояснюєтеся з дизайнером або менеджером, достатньо вказати йому номер потрібного кольору з віяла-каталогу.

Дизайн та поліграфія

До речі, кольором 2015 року у світі визнано пантон MARSALA (оф. сайт https://www.pantone.com/). Тому – якщо ви хочете бути в тренді, якщо хочете уславитися стильним і модним – використовуйте пантон MARSALA у своїх розробках. Поліграфія, як і будь-яка область, має бути сучасною!

Тепер ви знаєте, як розмовляти з дизайнерами їхньою мовою! Замовляйте друк поліграфічної продукції професійно!

Можливо вас зацікавить

Корисні статті про поліграфію